5 συμβουλές μάρκετινγκ για την επιτυχία ενός brand
Το ψηφιακό μάρκετινγκ δεν είναι μια στρατηγική που μπορεί να οριστεί και να ξεχαστεί. Οι νέες τάσεις μάρκετινγκ, η τεχνολογία και οι εξελισσόμενες απαιτήσεις των καταναλωτών και της αγοράς διατηρούν το ψηφιακό μάρκετινγκ (digital marketing) σε μια συνεχή κατάσταση μεταμόρφωσης. Αν κάτι μας έχει δείξει η τελευταία δεκαετία, το ψηφιακό τοπίο αλλάζει διαρκώς και για να είστε στο ύψος των περιστάσεων, πρέπει να είστε μπροστά από τους ανταγωνιστές σας.
Για να σας βοηθήσουμε να ευθυγραμμίσετε το μάρκετινγκ του brand σας με τις μελλοντικές αλλαγές και να παραμείνετε μπροστά από τις εξελίξεις, ερευνήσαμε τις top τάσεις του 2023 που θα επηρεάσουν περισσότερο το ψηφιακό μάρκετινγκ. Συγκεκριμένα:
Μάρκετινγκ επιρροής (influencer marketing) στα social media
Σύμφωνα με έρευνα της Edelman, μόνο ένας στους τρεις καταναλωτές δηλώνει ότι μπορεί να εμπιστευτεί τις περισσότερες από τις μάρκες από τις οποίες αγοράζει. Επιπλέον, το 67% των πελατών συμφωνούν ότι μπορεί να αγοράσουν το προϊόν μιας εταιρείας λόγω της καλής φήμης της, αλλά θα σταματήσουν αν δεν καταλήξουν να εμπιστεύονται την εταιρεία.
Σε απάντηση, πολλά brands συνεργάζονται με influencers για να τις βοηθήσουν να καλλιεργήσουν ισχυρή αναγνωρισιμότητα, αναγνωρισιμότητα και εμπιστοσύνη. Οι influencers είναι άτομα ή οντότητες με δεκτική βάση οπαδών (followers) που μπορούν να πείσουν (επηρεάσουν) προς μια συγκεκριμένη ενέργεια. Μπορεί να είναι δημιουργοί περιεχομένου (content creators), διασημότητες (celebrities), μοντέλα ή έμποροι με τεράστιο ή αυξανόμενο κοινό στα social media. Η συνεργασία με τους influencers ενισχύει την αξιοπιστία ενός brand, καθώς το 37% των καταναλωτών εμπιστεύεται τους influencers περισσότερο από τα mainstream brands.
Για να πετύχετε στο influencer marketing το 2023, σχεδιάστε μια στρατηγικ ήinfluencer marketing. Με μια σταθερή στρατηγική, θα επιλέξετε τους σωστούς influencers για να αυξήσετε την αξιοπιστία και την αναγνωρισιμότητα του brand σας στην αγορά-στόχο σας, ενισχύοντας μακροπρόθεσμα τις πωλήσεις σας.
Αυτοματοποίηση μάρκετινγκ
Κάθε καμπάνια μάρκετινγκ έχει πολλές επαναλαμβανόμενες λειτουργίες που μπορούν να αυτοματοποιηθούν με τα κατάλληλα εργαλεία. Πρόκειται για καθημερινές διαδικασίες, όπως αναθέσεις έργων, αναρτήσεις στα social media, αιτήσεις για νέα έργα, μηνύματα, μάρκετινγκ μέσω email, υπενθυμίσεις εργασιών και ενημερώσεις κατάστασης ροής εργασιών.
Αυτές οι επαναλαμβανόμενες εργασίες μάρκετινγκ μπορούν να καταναλώσουν τον παραγωγικό σας χρόνο, εμποδίζοντάς σας να ολοκληρώσετε άλλες, πιο παραγωγικές λειτουργίες, όπως η δημιουργία φρέσκου περιεχομένου μάρκετινγκ ή η ανάλυση βασικών πληροφοριών από τα δεδομένα μάρκετινγκ.
Τα εργαλεία αυτοματοποίησης είναι ιδιαίτερα σημαντικά σήμερα, βλέποντας ότι το μεγαλύτερο μέρος του μάρκετινγκ βασίζεται σε δεδομένα (data). Συμβατικά, τα εργαλεία αυτοματοποίησης υποστήριζαν τη συλλογή δεδομένων και την παρατήρηση της συμπεριφοράς. Αλλά το 2023 και τα επόμενα χρόνια, τα δεδομένα θα προωθήσουν το μάρκετινγκ που βασίζεται σε σήματα, τα οποία θα ερμηνεύουν τα σήματα από τον πελάτη και θα σας βοηθήσουν να κατανοήσετε καλύτερα τι θέλουν οι πελάτες, τόσο τώρα όσο και στο μέλλον.
Τα εργαλεία αυτοματοποίησης επόμενης γενιάς μαθαίνουν από τα παλιά δεδομένα των πελατών και προβλέπουν τις μελλοντικές τους ενέργειες. Ως εκ τούτου, θα έχετε τη δυνατότητα να αυτοματοποιήσετε μηνύματα που απευθύνονται σε μελλοντικές ανάγκες πελατών. Πρόκειται για μια ευπρόσδεκτη καινοτομία, αν αναλογιστείτε πόση προσπάθεια χρειάζεται για να αντλήσετε βασικές πληροφορίες από την προγνωστική ανάλυση με το χέρι.
Παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη (ΤΝ) στη δημιουργία περιεχομένου
Η δημιουργική Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) βελτιώνεται καθημερινά, καθιστώντας την αυτοματοποιημένη δημιουργία περιεχομένου την πιο ανατρεπτική τάση στο σύγχρονο μάρκετινγκ περιεχομένου. Προγράμματα τεχνητής νοημοσύνης αιχμής, όπως το Generative Pre-trained Transformer 3 (GPT-3), δημιουργούν ήδη ποιοτικό κείμενο που μοιάζει με ανθρώπινο. Το GPT-4 θα κάνει το ντεμπούτο του πιθανότατα το 2023, προσφέροντας περισσότερες λειτουργίες αυτοματοποίησης, μεγαλύτερη ακρίβεια και μικρότερη προκατάληψη.
Ενώ τα εργαλεία αυτοματοποίησης περιεχομένου είναι απίθανο να εξαλείψουν την ανάγκη για ανθρώπινους δημιουργούς περιεχομένου, κάνουν την επιμέλεια περιεχομένου, τη δημιουργικότητα και το προγνωστικό μάρκετινγκ πολύ πιο εύκολα. Μπορεί να μην έχετε τους πόρους για να αναπτύξετε αμέσως εξελιγμένα εργαλεία αυτοματοποίησης όπως το GPT-3 το 2023, επειδή η απόκτηση και η εκπαίδευσή τους είναι δαπανηρή. Παρόλα αυτά, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε πιο προσιτά εργαλεία όπως το Marketmuse ή το Article Forge για να σας βοηθήσουν στην επίτευξη των στόχων σας για τη δημιουργία περιεχομένου.
Το πλεονέκτημα της generative ΤΝ είναι ότι μόλις εκπαιδεύσετε το μοντέλο σας, μπορείτε να το προσαρμόσετε εν κινήσει ώστε να ταιριάζει σε διαφορετικό περιεχόμενο. Αυτό καθιστά το generative ΤΝ εξαιρετικά βολικό για τους ψηφιακούς έμπορους που χρειάζονται ποικίλους τύπους περιεχομένου.
Μάρκετινγκ βίντεο
Το μάρκετινγκ βίντεο αποτελεί εδώ και χρόνια μια από τις κορυφαίες στρατηγικές μάρκετινγκ. Ωστόσο, οι εξελίξεις στην παραγωγή και την παράδοση βίντεο έχουν αυξήσει σταθερά τη σημασία τους, καθώς και έχουν μεταμορφώσει τις βέλτιστες πρακτικές για τη διαφήμιση βίντεο. Ορισμένες από τις τάσεις του μάρκετινγκ βίντεο που πρέπει να θέσετε σε εφαρμογή το 2023 περιλαμβάνουν:
- Βελτιστοποίηση για αναζήτηση βίντεο
- Live βίντεο
- Εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα
- Vlogs και ιστορίες στα social media
- Σιωπηλά βίντεο
- Παραγωγή με smartphone
Ένα εξαιρετικό βίντεο αποδίδει καρπούς, αφού μπορείτε να το κυκλοφορήσετε μέσω πολλαπλών καναλιών χωρίς να το αναπαράγετε από την αρχή.
Μάρκετινγκ πρώτα για κινητά
Οι κινητές συσκευές αποτέλεσαν το 58,99% της παγκόσμιας κίνησης των ιστότοπων το 2ο τρίμηνο του 2022. Ένα ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό της διαδικτυακής κίνησης θα προέρχεται πιθανότατα από κινητά το 2023 και μετά. Δώστε μεγαλύτερη προσοχή στο mobile-first marketing στην προσέγγιση του ψηφιακού σας μάρκετινγκ για να επωφεληθείτε από αυτή την τάση.
Μια προσέγγιση μάρκετινγκ πρώτα για κινητά απαιτεί να προσαρμόσετε τον ιστότοπο και το περιεχόμενο μάρκετινγκ σας ακριβώς για τους χρήστες κινητών τηλεφώνων, ώστε να μπορούν να καταναλώνουν και να συμμετέχουν στο μήνυμα μάρκετινγκ του brand σας χωρίς κόπο. Το περιεχόμενο που παρέχεται μέσω κινητού τηλεφώνου είναι πιο ελκυστικό και προσωπικό για τους καταναλωτές. Για να εκτελέσετε αποτελεσματικά το mobile-first marketing, λάβετε υπόψη σας τις ακόλουθες βέλτιστες πρακτικές του 2023:
- Χρησιμοποιήστε στοχευμένα μηνύματα
- Χρησιμοποιήστε chatbots για να προωθήσετε την εξατομίκευση
- Δημιουργήστε σχετικό και αποκλειστικό περιεχόμενο που είναι φιλικό προς τα κινητά τηλέφωνα
- Αξιοποιήστε τα μηνύματα SMS και τα μηνύματα εντός της εφαρμογής
- Χρησιμοποιήστε μάρκετινγκ γεωγραφικής στόχευσης, κωδικούς QR και push ειδοποιήσεις
Για να πετύχετε το mobile-first marketing, πρέπει να υιοθετήσετε νέους τρόπους σχεδιασμού και διάδοσης περιεχομένου μάρκετινγκ μέσω κινητού και να βελτιστοποιήσετε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα ώστε να υποστηρίζει και να προωθεί το κινητό εμπόριο.