Το TikTok κυριαρχεί στο short-form περιεχόμενο – Ακολουθούν τα Instagram Reels
Τρεις πλατφόρμες κυριαρχούν σε περιεχόμενο βίντεο σύντομης μορφής: TikTok, Instagram Reels και YouTube Shorts. Μια πρόσφατη μελέτη που διεξήχθη από το Social Insider βουτά στα στατιστικά απόδοσης αυτών των πλατφορμών, αναλύοντας βασικές μετρήσεις για να προσδιορίσει ποια είναι η πρώτη.
Το TikTok βασιλεύει υπέρτατο στην δέσμευση
Το TikTok, ευρέως αναγνωρισμένο ως ο πρόδρομος της τάσης βίντεο σύντομης μορφής, διεκδικεί την κορωνίδα του ποσοστού αφοσίωσης. Η μελέτη διαπιστώνει ότι το TikTok ξεπερνά τα Instagram Reels και τα YouTube Shorts στην αλληλεπίδραση, σημειώνοντας διπλάσια σχόλια από τους ανταγωνιστές του. «Από την άποψη του ποσοστού αφοσίωσης, σε αυτήν τη σύγκριση απόδοσης TikTok εναντίον Reels και Shorts, το TikTok ξεχωρίζει ως ο αδιαμφισβήτητος νικητής», σημειώνει η μελέτη. Η μελέτη συγκρίνει τα ποσοστά αφοσίωσης, αποκαλύπτοντας ότι το YouTube Shorts είναι κατά μέσο όρο περίπου 3,80%, το Reels φτάνει κατά μέσο όρο στο 4,36% και το TikTok μπορεί να υπερηφανεύεται για ένα σημαντικά υψηλότερο ποσοστό 5,53%.
Η δύναμη του viral του TikTok
Η επιτυχία του TikTok οφείλεται εν μέρει στην ικανότητα των χρηστών να αξιοποιούν τις vital τάσεις, επιτρέποντας την εκρηκτική ανάπτυξη των οπαδών. Η μελέτη αναφέρει ότι μια στρατηγική μέσων κοινωνικής δικτύωσης που εστιάζει στην αυθεντικότητα και τις εξανθρωπισμένες προσεγγίσεις μπορεί να οδηγήσει σε ταχεία επιτυχία. Τα brands δημοσιεύουν διπλάσιο περιεχόμενο στο TikTok από ότι σε Reels και Shorts, τονίζοντας περαιτέρω την κυριαρχία του TikTok σε αυτόν τον χώρο.
Reels & Shorts: Δεν πρέπει να παραβλεφθεί
Ενώ το TikTok μπορεί να προηγείται σε αφοσίωση και όγκο περιεχομένου, τα Reels του Instagram και τα Short του YouTube έχουν τα δυνατά τους σημεία. Η Reels, για παράδειγμα, καταγράφει το υψηλότερο ποσοστό παρακολούθησης μεταξύ των τριών πλατφορμών. Αυτό θα μπορούσε να αποδοθεί στο μοντέλο του Instagram που βασίζεται σε ακόλουθους, με τα Reels να λειτουργούν ως ισχυρός τύπος περιεχομένου για επωνυμίες με μεγάλο κοινό. Από την άλλη πλευρά, το YouTube Shorts λειτουργεί περισσότερο ως εργαλείο ανακάλυψης. Οι περισσότερες προβολές των Shorts προέρχονται από την αρχική σελίδα. Από εκεί, το YouTube αρχίζει να προτείνει περιεχόμενο μεγάλης μορφής. Αυτό το σύστημα προτάσεων μπορεί να αυξήσει τους συνδρομητές, τις προβολές και την έλξη ενός καναλιού σε βίντεο μεγάλης διάρκειας.
Μια πολύπλευρη προσέγγιση για τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ
Δεδομένων των διαφορετικών δυνατοτήτων και κοινού κάθε πλατφόρμας, η μελέτη προτείνει μια διαφοροποιημένη προσέγγιση για τα brands. «Η συμπληρωματική χρήση TikTok, Reels και Shorts και η δημιουργία μοναδικού περιεχομένου για το καθένα, ευθυγραμμισμένο με το κοινό και τη σχεδίαση της πλατφόρμας του ατόμου, είναι η καλύτερη προσέγγιση που θα μπορούσαν να έχουν οι έμποροι και οι επωνυμίες», αναφέρει η μελέτη.
Τελικά, το TikTok ηγείται σε αφοσίωση και όγκο περιεχομένου, τα Reels του Instagram έχουν το υψηλότερο ποσοστό παρακολούθησης και τα Shorts του YouTube είναι το πιο αποτελεσματικό εργαλείο ανακάλυψης. Κάθε πλατφόρμα έχει έναν μοναδικό ρόλο στο τοπίο σύντομης μορφής βίντεο. Το κλειδί για τα brands και τους marketers είναι η κατανόηση αυτών των ρόλων και η δημιουργία στρατηγικών γύρω από αυτούς.